fbpx

Har du en bolig til salg? Sådan får du den vist i Googles søgeresultater

Del denne artikel
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Reklame: Dette blogindlæg er sponsoreret

Overvejer du at sælge din nuværende bolig, eller har en bolig til salg? Måske går du med en lille, ny boligdrøm i maven, der snart skal realiseres? Så er du landet det rette sted. For når du skal sælge din bolig, er der nemlig flere parametre at tage højde for. Et er naturligvis at vælge en ejendomsmægler, som du har tillid til, og tror på kan sælge din bolig.

Noget andet er de mange måder og værktøjer, som du og din ejendomsmægler kan anvende i selve salgsprocessen. Der er nemlig flere værktøjer, der kan tages i brug, og som med stor sandsynlighed vil gavne processen. Læs med her og bliv klogere på hvordan du kan bruge Google og SEO som et vigtigt digitalt værktøj til salget af dit hjem. 

Brug SEO som værktøj i din salgsstrategi

Har du brug for mere plads til den voksende familie, eller drømmer du om græs under fødderne og udsigt til natur? Måske er du vokset ud af din nuværende lejlighed, eller vil tættere på byens puls? Der kan være mange gode grunde til, at nye boligdrømme skal realiseres – og dermed ligeså mange gode grunde til, at din nuværende bolig skal sælges. 

Har du fundet, eller er du fortsat på jagt efter din nye drømmebolig, kender du garanteret til de mange sites, hvor boliger bliver delt, når de kommer til salg. Det er på blandt andet disse sider, at dine (potentielle) købere også befinder sig. Men dine købere kan være mange andre steder, og det er netop her, at SEO (søgemaskine optimering) kommer ind i billedet. 

Hvad gør du eksempelvis selv, når du skal købe en ny støvsuger eller et nyt gulvtæppe? Du går på Google – og bliver med stor sandsynlighed fristet af et af de første organiske søgeresultater, der kommer frem pga. SEO. For at skille dig ud og ramme endnu flere potentielle købere, er det netop den tanke, du med fordel kan overføre til dit boligsalg. Altså få din boligs salgsopslag visti Googles søgeresultater.

Optimer beskrivelsen af din bolig 

Men hvordan bruger du søgemaskinerne og SEO til at få vist din bolig i Googles søgeresultater? Det første skridt er at optimere din boligbeskrivelse efter Googles forunderlige algoritmer. Her skal du tænke i baner af søgemaskineoptimering, også kendt som SEO. Sørg for at vigtige elementer i relation til netop din bolig gentages flere gange i beskrivelsen. Det er nemlig en af måderne, hvorpå Google vurderer, hvor vellykket din SEO er.   

Skal du sælge din lejlighed i Nordhavn, kan du med fordel gentage ‘lejlighed Nordhavn’ et par gange i beskrivelsen for at optimere din SEO. Sørg også for at have gentagelserne i et par af overskrifterne, så vigtigheden forstås af søgemaskinerne, når du vil sælge din bolig med brug af Google og SEO.  

Vælg en ejendomsmægler der arbejder med SEO

Optimering af selve teksten og beskrivelsen af din bolig er dog ikke det eneste, du kan, eller skal have for øje. For et andet vigtigt element i din salgsproces starter faktisk langt før selve boligbeskrivelsen. Den starter nemlig ved valget af den ejendomsmægler, der skal sælge din bolig. Der findes mange andre værktøjer, der findes på markedet for køb og salg af boliger. Brikk specialiserer sig i SEO og online marketing.

Du kan nemlig med fordel lave dit forarbejde og undersøge hvilke ejendomsmæglere, der kommer frem i de første søgeresultater, når du søger på huse eller lejligheder til salg i dit område. De ejendomsmæglere, der rangerer bedst i dit område, har med stor sandsynlighed også arbejdet med SEO, og dermed gjort deres forarbejde. 

Skal du sælge din lejlighed på Østerbro, så prøv at Google søgeordet før du skal sælge din bolig, for at se hvilke ejendomsmæglere der kommer frem. Hvis du synes, at ejendomsmægleren i forvejen tilbyder en fordelagtig aftale, er det ikke en dårlig taktik også at vælge din ejendomsmægler ud fra, hvor højt de er placeret på de organiske resultater på Google. Det er nemlig et tegn, der tyder på, at de har styr på deres SEO.  

Start allerede i dag

Har du fået blod på tanden til at sælge din bolig ved brug af Google og SEO, så er det en god idé allerede at starte i dag. Gør dit forarbejde og undersøg markedet for ejendomsmæglere, inden du vælger den mægler, der skal sælge din bolig via Google og SEO. Hernæst er det bare om at komme i gang med hussalget – hvem ved, måske bliver det Google og dit arbejde med SEO, der er afgørende for den endelige underskrift, der sælger dit hjem.

Bestil en gratis og helt uforpligtende vurdering med din lokale ekspert nu Få en gratis vurdering

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *