fbpx

5 gode råd til dig der skal flytte

Del denne artikel
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Det kan være en stressende proces at flytte bolig. Der er mange ting der skal huskes på, planlægges og arrangeres inden selve flytningen kan ske, og det kan være svært at huske på det hele. Dette blogindlæg giver dig 5 råd til en god flytning, som du kan tage med dig både før og efter flytningen. Som altid kan du kommentere på indlægget hvis du finder det interessant, og dele det på sociale medier og e-mail via knappen nedenfor. Du er også mere end velkommen til at skrive til simone@brikk.dk hvis du har nogle forslag eller ønsker til fremtidige blogindlæg. 

1. Ryd ud i dine ting

Inden du skal flytte kan du, med fordel, rydde ud i dine ejendele for at finde ud af, om der er nogle ting der ikke behøver at komme med til dit nye hjem. Det kan være at du har nogle gamle kasser med ting i din kælder eller loftrum, som har stået der i lang tid, og som du egentlig ikke har brug for. Det kan også være, at du har nogle møbler eller ting i dit hjem, som du af den ene eller anden årsag ikke bruger, eller har lyst til at have med. Uanset hvad situationen er, kan en oprydning betyde, at du ikke skal transportere helt lige så mange ting med til den nye bolig. Dette kan både spare dig tid, og ressourcer. 

2. Pak let

Efter du har ryddet ud i dine ejendele, så er det tid til at pakke. Det kan godt betale sig at pakke forholdsvist let, så du ikke skal slæbe når flyttedagen kommer. Køb derfor lidt flere flyttekasser, og pak så hver kasse til den er fyldt, men ikke for tung. Vær også opmærksom på at du ikke pakker en masse tunge genstande, som f.eks. bøger, i den samme kasse, men derimod fordeler det lidt mellem kasser. Husk at du derudover kan skille nogle af de større og tunge møbler ad, så de fylder mindst muligt. Her kan du f.eks. skrue siderne af, tage skuffer ud, osv. 

3. Vælg transport med omhu

Når du skal i gang med at planlægge flyttedagen, kigger du formentlig også på måden hvorpå dine ejendele skal transporteres fra den gamle bolig, til den nye. Her er det vigtigt at tænke over, hvordan det bedst giver mening med transport i forhold til antallet, og vægten, af dine ejendele. Hvis du f.eks. har mange store, og tunge møbler, samtidig med at du har en del fyldte flyttekasser, så kan det godt betale sig at ansætte et flyttefirma til dagen. De vil kunne transportere dine ting nemt og hurtigt, og generelt gøre det lettere for dig at tænke på selve flytningen.

En anden mulighed er også at benytte din egen bil, eller en ven/familiemedlems bil, hvis du har mange, tunge ting. Selvom dette selvfølgelig er billigere, så kræver det også mere tid og energi fra dig på selve flyttedagen. Du kan derfor, med fordel, overveje hvilke fordele og ulemper der er ved de forskellige transportmidler, og hvilke prioriteter du har i forhold til flytningen. Du kan også, alt efter hvor henne i landet du bor, overveje offentlig transport som et transportmiddel på flyttedagen. Dette er selvfølgelig mest ideelt, hvis du ikke har store, tunge møbler, eller mange flyttekasser. Kort sagt, så er der en masse forskellige overvejelser der kan gøres, når du skal planlægge flyttedagen. 

4. Start med de store møbler

Der er en række gode flytteregler der er relevante i forhold til selve flyttedagen. En af disse er, at du altid bør starte med at få de store og tunge møbler ind i boligen først, før du begynder at bære flyttekasser ind, da du ellers kan risikere at der ikke er plads til møblerne når de skal ind. Ved at starte med de store møbler gør du det altså lettere at få alle ejendele ind i boligen, og gør det også mere overskueligt at pakke ud efterfølgende. En anden god flytteregel er at du, inden flytningen, kan navngive kasserne alt efter deres placering i boligen. Du kan altså skrive “køkken”, “badeværelse” eller “stue” på kasserne, for at vide hvor de skal hen på selve flyttedagen. Dette vil gøre det lettere for dig at placere kasserne når de skal flyttes, og efterfølgende pakkes ud.

5. Meld flytningen

Ud over at du kan inkludere de ovenstående tips i dine overvejelser omkring flytningen, så bør du også kigge på nogle af de mere praktiske huskeregler forbundet med at flytte. Du skal f.eks. huske på, at du skal melde flytningen til din læge og til folkeregisteret på borger.dk, så det er registreret hos disse at du har flyttet bopæl. Det er også vigtigt at du melder flytningen til din arbejdsgiver, så de ikke sender personfølsomme oplysninger til den forkerte adresse, da dette er imod loven. Hvis du derudover har abonnementer på aviser, blade, kontaktlinser, eller andet der skal sendes til din adresse, så bør du også registrere flytningen hos disse.

Brikk ejendomsmægler

Her hos Brikk tilbyder vi rådgivning fra dygtige og professionelle ejendomsmæglere, som har været i branchen i mange år. De kan assistere dig i alle dele af din salgsproces, og kan derudover rådgive dig omkring flytningen til den nye bolig. Vi tilbyder altså en A-Z service, hvilket vil sige, at vi er med dig hele vejen. Hvis du dermed overveje at sætte din bolig til salg, så kan du booke en gratis vurdering med din lokale Brikk mægler, for en uforpligtende snak omkring din boligsituation, og værdien af din bolig.

Bestil en gratis og helt uforpligtende vurdering med din lokale ekspert nu Få en gratis vurdering

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *